luni, 28 septembrie 2009

astazi, 28 septembrie 2009

Iar Google-ul de toate zilele e desenat frumos si daca tot scrie despre Confucius am gasit ceva simpatic:
"Trebuie să ştii să perseverezi pentru a ajunge la echilibru. Trebuie să fii echilibrat pentru a avea posibilitatea să examinezi cu calm şi limpezime. Trebuie să examinezi cu calm şi vedere clară pentru a ajunge la linişte, la încredere. Trebuie să fi obţinut liniştirea, încrederea, pentru a putea discerne esenţialul lucrurilor. Când se discerne esenţialul lucrurilor, se poate atinge scopul."

Acum, nu stiu nici daca a scris/spus Confucius ceva asemanator, nici nu pot spune ca gasesc nemapomenite citatele/maximele/aforismele in general, insa asta-mi pare...realist.
Pe langa asta, vreau sa plec si eu de pe continent. Adica, noua mea obsesie pe termen lung este sa plec din Europa. Vreau sa pun si eu gratiosu'-mi picior in Africa sau Asia sau America - de Nord, de Sud, conteaza prea putin. Daca ar fi sa aleg, as vrea in Asia. Sa ma teleporteze cineva acolo si sa pot sta cat vreau eu - adica mult, pentru ca am o lista considerabila de lucruri de vazut.
In alta ordine de idei(?!?), as vrea sa stiu cum sunt alese operele literare care ajung in manuale - algoritmul sau criteriul sau ce-o fi el. Pentru ca uitandu-ma in manualul de clasa a VIII-a de limba si literatura romana de la Humanitas, nu inteleg de ce au ales poezia Izvorul noptii a lui Blaga. Dintre toate, de ce asta? Pentru ca iertat fie-mi, nu pot spune ca e o poezie buna. Pentru ce au ei de studiat puteau alege o alta poezie. Bineinteles, cum eu nu sunt autor de manuale (nici nu ar fi un lucru bun sa fiu), stau si carcotesc pe blog. Totusi, in functie de ce criterii sunt alese operele literare din manuale?

Ce bine ca-i toamna!

2 comentarii:

  1. pot sa raspund eu?! pot?pot?...cred ca sunt trase la sorti!intamplarea dicteaza multe lucruri in existenta nostra romaneasca..europeana...vreau si eu o teleportare! se face oprire si la maimute in drum??

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, da. Acolo in India sunt si maimute. D-alea obraznice care fura.

    RăspundețiȘtergere