sâmbătă, 13 februarie 2010

mie-mi place sa gatesc

Mie-mi place sa gatesc...mai mult de-atat, am o pasiune pentru gatit. Muzica si gatitul sunt singurele doua lucruri ce ma relaxeaza, si ma refer la relaxareeeee. Nu stiu daca pasiunea este din cauza ca sunt mancacioasa, sau gurmanda, sau din pura placere de a sta in bucatarie si a face fel de fel de combinatii - unele chiar imi ies peste asteptari. Cred din tot sufletul ca gastronomia e o arta si ca o mancare buna trebuie tratata cu respect. Nu pot fi de acord cu "mananc ce gasesc, ca doar nu traiesc sa mananc, ci invers"; mi se pare total eronat. Daca pentru a-ti bucura ochii, mergi la o expozitie, pentru a-ti bucura urechile mergi la un concert, de ce nu ti-ai rasfata si papilele cu ceva? Mai sunt si multe extravagante culinare care ma depasesc total, insa sunt dispusa complet sa pierd ore bune in bucatarie daca exista "promisiunea" ca la sfarsit va iesi ceva bun. Sunt curioasa peste masura in legatura cu orice e de mancare: fruct, leguma sau orice-ar fi; am vazut sau am auzit despre ceva, e impetuos necesar sa gust.
Pentru ca tot am scris despre mancare azi, nu prea se lipesc de mine(ca sa nu spun ca nu prea inteleg) trenduri din astea revolutionare intr-ale mancarii. Mai nou, aproape tot ce bagi in gura e sintetic, nu e ECO, nu e bun, ne imbolnavim din cauza alimentatiei. Trebuie sa mananci light si eco, naturist, vegey si alte tra-la-lauri. Poate ca mancam mai nesanatos decat in urma cu 20-30 de ani, dar eu nu vad decat cauze economice si sociale pentru asta; si nu vad cum sutele de experti, nutritionisti si reviste trendy vor schimba asta. Si mai cred ca nu mancarea ne imbolnaveste, ci mai degraba nenorocirea asta de mediu poluat si incarcat cu te miri ce, dar mai ales cantitatea enorma de stres cotidian. Si poate daca de la salamul de soia nu am fi sarit in Mc, si poate daca am avea bani sa cumparam fructe, legume si produse cat mai naturale pentru fiecare zi, am putea avea pretentia sa se manance sanatos, insa in conditiile de azi...ar trebui sa ne uitam intai in jurul nostru si apoi sa scriem cu caps lock si boltuit ca romanii nu stiu sa manance.  Gata, m-am si revoltat!

Acestea fiind spuse, recunosc ca in momentul asta as ucide pentru o bere...sau as ameninta pe cineva cu un pistol sa coboare sa-mi cumpere una.

3 comentarii:

  1. a trecut si Iertaciunea de anu asta..si iar ai ratat vizita la nasha cu un curcan mare:D...tre sa faci neaparat o masa copioasa ca sa ierte nasha:P

    RăspundețiȘtergere
  2. Neshica, cu prima ocazie, o masa mega-copioasa pentru tine!!! curcanul e inclus!

    RăspundețiȘtergere